מנהל מערכות מידע

?מהו גיבוי ענן ולמי הוא מתאים

גיבוי ענן באגוליין

מהו גיבוי ענן?

גיבוי ענן, הידוע גם כגיבוי מרחוק הוא אסטרטגיה לגיבוי נתונים, הכוללת שליחת עותק של הנתונים על גבי רשת קניינית או ציבורית לשרת מחוץ לאתר. השרת מאוחסן בדר”כ ע”י ספק שירות של צד שלישי, אשר מחייב את הלקוח בתשלום על בסיס שטח אחסון ורוחב פס. בארגון, גיבוי ענן יערך גם כן על שרת הנמצא בבעלות פרטית מחוץ לאתר ושיטת החיוב תהה זהה.

איך גיבוי ענן עובד?

מערכות גיבוי ענן בנויות בדרך כלל סביב יישום תוכנת לקוח שמופעלת על פי לוח זמנים שנקבע בעת רכישת חבילת השירות. אם הלקוח רכש חבילה הכוללת גיבויים יומיים למשל, תוכנת שירותי המחשוב – תאסוף, תדחס, תצפין ותעביר את הנתונים לשרתי ספק השירות כל 24 שעות. בנוסף, על מנת להפחית את צריכת רוחב הפס ואת זמן העברת הקבצים, ספק השירות יכול לספק גיבוי מצטבר לאחר הגיבוי המלא הראשון.

למי מתאים גיבוי ענן?

גיבוי ענן ע”י צד שני צבר פופולאריות בקרב משרדים קטנים ומשתמשים פרטיים בעיקר בגלל הנוחות שבשירות. אין צורך בהוצאת כספים לחומרה נוספת וניתן להפעיל גיבויים כהים, כלומר, ניתן יהיה לפעול באופן אוטומטי ללא התערבות ידנית.
בארגונים גדולים, שירותי גיבוי ענן משמשים בעיקר לאחסון נתונים שאינם קריטיים. גיבוי מסורתי הוא פתרון טוב יותר עבור נתונים קריטיים הדורשים ‘זמן החלמה אובייקטיבי’ קצר, וזאת בעיקר משום שישנה הגבלה על כמות הנתונים שניתן להעביר ברשת בזמן נתון. כאשר יש צורך לשחזר כמות גדולה של נתונים, יתכן שיהיה צורך בשליחת הנתונים על מדיה ניידת אחרת.

האם EGOLINE מספקת שירותי מחשוב ענן?

אנו בEGOLINE מתמחים במתן שירותי גיבוי ענן ללקוחות פרטיים, עסקים קטנים וארגונים. ייעוץ והתקנה חינם, תמיכה 24/7, אפשרות לגיבוי עד 7 שנים, תוכנה ברשיון לכל האתרים, תמיכה בכל הפלטפורמות, הצפנה ואבטחה מובילות, כמו גם מגוון שירותים נוספים שיעניקו את הבטחון לשלמות ותקינות המידע שברשותך. פנה עוד היום לשיחת ייעוץ חינם עם מומחה גיבוי ענן.