גיבוי ענן באגוליין

כיצד בוחרים שירותי מחשוב לעסקים? | אגוליין

כיצד תבחר שירותי מחשוב לעסקים שיתאימו לצרכים שלך?

בחירת ספק עליו אתה סומך שיספק לך שירותי מחשוב לעסקים , היא המשימה הראשונה שלך כבעל עסק, הוא יהיה מופקד על מערכות המחשוב ולמעשה אחראי על כל הנושאים הכי רגישים בעסק.

על ספק  המחשוב לענות על הקרטריונים הבאים:
  • 1. צוות טכני מנוסה וותיק בתחום  שירותי המחשוב העסקי.
  • 2. רשימת לקוחות מרוצים וממליצים.
  • 3. זמני תגובה מקובלים לטיפול בתקלות.
  • 4. יכולת תמיכה וניהול רשת המחשבים בארגון.
  • 5. מיקום גאוגרפי נוח לקיצור זמני הגעה של טכנאים.
    6. מענה ואספקה של  שירותי IT שונים המתאימים לצרכי הארגון.

חתמת על הסכם שירות המתאר ומפרט את תכולת העבודה והעלות מקובלת על כל הצדדים.
קיימות בשוק מספר אופציות להתקשרות מול ספקי המחשוב השונים:
רכישת בנק שעות
חוזה שירות בתשלום חודשי קבוע – ריטיינר
איש מחשוב במשרה חלקית או מלאה
תשלום עבור שעה בהתקשרות לא מחייבת

רכישת בנק שעות
כלקוח עם מערך מחשוב מצומצם  וכמובן בהתאם לרמת החומרה הקיימת בארגון, ומשתנה מארגון לארגון, קיימת האפשרות לרכוש בנק שעות אשר ישמש את הארגון לכל התקלות, התחזוקה השוטפת ומתן פתרונות בנושא המחשוב העסקי. היתרון כאן הוא שיש בקרה על כמות השעות שאתה משלם בנושא המחשוב. אם בחודש אחד הייתם זקוקים לפתרון תקלה אחת שערכה שעתיים לא שילמתם על מה שלא קיבלתם. הסכם זה מאפשר לך לחסוך בתשלום עבור שירות שוטף.
בנוסף, הסכם זה עשוי להתאים לארגון שיש בו איש מחשוב אך זקוק לסיוע ולעזרה מעת לעת. בין אם זה בביצוע פרויקטים הנעשים בארגון בתקופות מסוימות, בין אם יצא לחופשה ובין אם זה בימים שיש עומס. גם במצב זה יש אפשרות לבקר ולתכנן את תקציב השימוש בבנק שעות.

חוזי שירות – ריטיינר
על פי הסכם זה יש אפשרות לקבל תמיכה ותחזוקה במערך המחשוב על פי סכום קבוע הנקבע מראש, וללא הגבלה בשעות. כמובן שהסכום שנקבע מראש מיוחס לכמות ורמת החומרה שיש בארגון שלכם. היתרון הוא שאם יש תקופות שבן יש הפרעות וחוסר יציבות במערך המחשוב הגורמות להשקעת משאבים גדולה יותר במחשוב, לא ישולם סכום חריג שיפגע בתזרים המזומנים. זהו הפתרון המתאים במצב שבו אין איש מחשוב בארגון ואתם זקוקים לתמיכה רחבה ושוטפת. כמו כן תמיד יש לכם גוף מקצועי שיהווה עבורכם את הפתרון הכולל לנושאי המחשוב בארגון. באופי הסכם זה יש מספר אפשרויות ואף הן מותאמות לצרכי כל ארגון וארגון.

איש מחשוב במשרה חלקית או מלאה / מיקור חוץ
בחברות שיש להם מספר גדול יותר של משתמשי מחשב, ויש להם צורך במענה שוטף ומהיר מספר רב של פעמים, כדאי לקבל איש מחשוב במשרה חלקית או מלאה ועל פי צרכי הארגון. היתרונות של איש מחשוב מחברה במיקור חוץ הם רבים. ראשית, תמיד יש יותר מאיש אחד המכיר את הארגון שלכם ולכן תמיד יש גיבוי במקרה של מחלה, חופשה מילואים וכד’. כמו כן, בעת תכנון וביצוע פרויקטים במחשוב תוכלו לקבל סיוע הן בידע רב מאנשים מקצועיים והן בביצוע בפועל של גורם נוסף המכיר את הארגון וחוסך זמן לימוד.  כדאי לבחון את העלויות ולהשוות אותן אל מול עובד חברה עם כל התנאים הפיננסים המגיעים לעובד.